torsdag 27 oktober 2011

Inspiration

Naturen är min främsta inspirationskälla. Jag fotar eller bara tar in, färger, dofter och ljud. När en fågel drillar till känns det som om den talar bara till mig. De flesta fåglar är tysta så här års men rödhaken sjunger då och då soliga höstdagar. Eller vad kan vara härligare än att få höra en hes korp kraxa till ovanför trädtopparna. Dessa svarta mytiska fåglar som var så viktiga för våra förfäder. Det finns naturligtvis med en korp i Isporten. Hon heter Ika och kommer ibland med nyheter.

Jag plockar gärna svamp, fast inte flugsvampen på bilden, den är giftig men vacker. Jag plockar kantareller (tratt och vanliga) och taggsvamp. Hittar jag en Karl-Johan utan mask blir jag också glad.
Cha Cha med kompisen Sulan en blåsig dag.
Min hund Cha Cha ger mig många skratt och skaparlust. Det går inte att ha tråkigt med henne - hon hittar på så mycket bus - allt för att få uppmärksamhet, tror jag. Hon hämtar skor och springer iväg med dem till hennes favoritmatta. I slutet av dagen finns där en hel skosamling. Hon snor lego och diverse prylar som ligger och skräpar på golvet - det är som om Cha Cha tänker att hon inte kan rå för att vi inte städar ordentligt! Hon är minsann ordningsam, allt ligger på hennes matta!

MysPys
/Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar