måndag 15 november 2010

Smög undan och skrev

Hej!
Jag trodde att jag kunde få vara ifred från familjens stoj och skriva lite i mitt sovrum. Men strax dök dottern upp och ville prata. Efter en stunds prat gick jag och gjorde en kopp te. När jag kom tillbaka till datorn och justerade i texten dök helt främmande ord upp mitt i ett stycke: ”Och sedan gav sej den hemska mamman av, och lämnade sin stackars dotter alldeles ensam, i det mörka, öde sovrummet… Da, da, da, da…! Da, da, da, da..! God natt, älskade bästa mamma! Älskar dej, och vi ska ha SÅ skoj i Stockholm!”
Det tog ett tag innan jag förstod att det var dottern som kilat in lite egna ord - men gulligt var det!

2 kommentarer:

  1. Har råkat ut för detsamma. När jag läst igenom min text har jag plötsligt upptäckt orden JAG ÄLSKAR DIG instucken här och där... Inskrivna av någon annan. DET är mysigt! Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är jag MYSIG, mamma? <3
    /Hanna

    SvaraRadera